Login

Wachtwoord vergeten?

Registreren

Registreren
Urubin Forums

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Reactie plaatsen 
de SIFRALA
01-19-2014, 01:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-19-2014 om 01:06 AM door SIRIUS.)
Bericht: #1
de SIFRALA
Meer over de SIFRALA :

Dit is dus een apparte topic waard..en anders stapt men daar te snel over...


Zo zijn er landen gelijk Iran bijv. waar eeuwenoude teksten bestaan ( SIFRALA etc. ) waarin duizenden jaren geleden reeds zeer complexe techn. beschreven werden...met technologische détails over deze tuigen en de mogelijkheden in meer dan 100 p., die overduidelijk met een geavanceerde technologie voor ruimtevaart te maken hadden,..en dit o.a. met verschillende circulaire vliegtuigtypes, met een geavanceerde aandrijving ! Dan kan het me ook niet verwonderen dat zo'n land op dit vlak ook een bijzondere belangstelling begint te ontwikkelen, en opnieuw zulke toestellen wil uittesten.


http://www.atlantisquest.com/Sifrala.html


In introducing his discoveries, he explained that the 5,000 year old Sifr'ala contained instructions on how to build and pilot an aircraft (Ibn A'haron, 1958)—a sort of Chaldean Viman Vidya it seems! In so doing, the ancient document makes use of a number of technical terms, such as: calibration, crystal indicator, copper coils, graphite rods, vibrating spheres, stable angles, etc. In addition, aeronautical jargon is used, such as: equilibrium, gliding capacity, stability, and wind resistance.


In this ancient text the vehicle is referred to as a marvid. Three spheres were mounted on the underside of the craft [a temple bas relief shows three spheres topside], and copper wire was wound around the main sphere forming an inductive coil. This was attached to the steering mechanism in such a way that the effective number of turns could be varied thereby—also the degree of contact made by the graphite rods (electrical resistors) with the two spheres at the rear of the craft. Thus by the use of one steering control, the craft could allegedly be guided in any direction desired by the pilot.


At a glance, the marvid appears to operate by means of electricity,++ magnetic fields, and induction-induced vibrating spheres, for whatever that's worth. The mere fact that such things were known (and written about) at such an ancient period is shocking in itself, whether the infernal contraption could fly or not! Unfortunately, just as in the Sanskrit document known colloquially as the Samar, enough key details are missing in the text to prevent a successful reconstruction of such a craft by anyone unauthorized to do so.

THE BABYLONIAN HAKALTHA

As shocking as the above is to modern minds, there is another document called The Hakaltha (Babylonian "Laws") which, according to the translator, is both older and bolder. Without mincing words, according to his English translation, this ancient document—thousands of years old—makes this following statement:

"The privilege of operating a flying machine is great. The knowledge of flight is among the most ancient of our inheritances: A gift from 'those from upon high'. We received it from them as a means of saving many lives." (Translated by Ibn A'haron, 1958)

Nb : Persoonlijk ben ik er reeds lang sterk van overtuigd dat zeer verschillende technologische invloeden in verschillende eeuwenoude culturen op aarde binnengesijpeld zijn ( vanuit zeer verschillende buitenaardse beschavingen). Door allerlei omwentelingen, vele oorlogen en beschavingen die verrezen en later weer verdwenen, geraakte ontzettend veel informatie in de mist ! Als docent die in het verleden ook nog kunstgeschiedenis onderwees ( naast andere vakken) werd ik me hiervan nog meer bewust. Men heeft de plooien altijd willen GLADSTRIJKEN ( + wegmoffelen van speciale informatie )...en de kerken deden hier grondig aan mee, met de Katholieke kerk aan de kop...in een ver verleden !

We zien hier idd bepaalde overeenkomende punten met de teksten over VIMANA's in het eeuwenoude India. Maar in de SIFRALA zou het wel om meer dan honderd bladzijden technische gegevens en détails gaan. Dit gaat dus nog een heel stuk verder dan de Indische teksten.
Add Thank You Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)


Aangedreven door MyBB, © 2002-2014 MyBB Group.
Theme designed by Marvel (Sidebar created by Yaldaram - Yaldaram.com)
Copyright © 2014 UrubiN - All rights reserved.