ESM was toch NIET voor het spekken van Banken?!
|
07-02-2012, 01:57 PM
Bericht: #1
|
||||||||
|
||||||||
ESM was toch NIET voor het spekken van Banken?!
'Directe steun banken kan onder ESM-verdrag'
BRUSSEL - Banken kunnen onder het huidige ESM-verdrag direct van steun worden voorzien. Dat stelde de Europese Commissie maandag. Wijzigingen van het akkoord zijn derhalve niet nodig. Dat stelde de Europese Commissie maandag. Op de eurotop van vorige week spraken Europese leiders af dat het ESM noodlijdende banken van steun kan voorzien zodra de Europese Centrale Bank verantwoordelijk wordt voor toezicht op de bankensector. http://www.nu.nl/economie/2849332/direct...rdrag.html Het verdrag is nog niet eens 1 dag in werking en we worden nu al genaaid! Hahaha die zagen we niet aankomen hoor even mijn collega's confronteren vandaag met dit feit, waar ik ze dus al voor waarschuwden.. Neeeeej, lange.. Het is om de landen te helpen.. Dus niet...!!!
“I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me.” Bill Hicks |
||||||||
|
07-02-2012, 03:08 PM
Bericht: #2
|
||||||||
|
||||||||
RE: ESM was toch NIET voor het spekken van Banken?!
Even in de herhaling:
ARTIKEL 9.3 (PAGINA 24) De ESM-leden verbinden er zich hierbij onherroepelijk en onvoorwaardelijk toe op verzoek elke door de directeur overeenkomstig dit lid verrichte opvraging van kapitaal te betalen binnen een termijn van zeven dagen na ontvangst. ARTIKEL 32.3 (PAGINA 46) Het ESM, zijn eigendommen, fondsen en bezittingen, waar deze zich ook bevinden en wie deze ook onder zich heeft, zijn vrijgesteld van rechtsvervolging . ARTIKEL 32.4 (PAGINA 46) De eigendommen, fondsen en bezittingen van het ESM, waar deze zich ook bevinden en wie deze ook onder zich heeft, zijn vrijgesteld van onderzoek, vordering, verbeurdverklaring, onteigening of andere vormen van beslag op grond van een maatregel van bestuurlijke, gerechtelijke, bestuursrechtelijke of wetgevende aard. Pompiedompiedom... “I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me.” Bill Hicks |
||||||||
Gebruikers die deze discussie lezen:
1 gast(en)
1 gast(en)
Naar bovenNaar inhoud

even mijn collega's confronteren vandaag met dit feit, waar ik ze dus al voor waarschuwden.. Neeeeej, lange.. Het is om de landen te helpen.. Dus niet...!!!

![[-]](images/thecure/collapse.gif)