Verlies Oranje kost ondernemers miljoenen
|
06-13-2012, 10:47 PM
Bericht: #1
|
||||||||
|
||||||||
RIJSWIJK - Als het Nederlands elftal woensdagavond wordt uitgeschakeld bij het EK voetbal, lopen supermarkten, cafés en elektronicawinkels omzet mis. Hoeveel precies is lastig te zeggen, blijkt uit een rondgang langs diverse onderzoeksbureaus. Niet alleen lopen de schattingen over de kosten uiteen, er zijn ook verschillende bedrijfstakken die door het EK juist minder presteren. Mocht Oranje geen kans meer maken op de volgende ronde, dan zijn mensen bijvoorbeeld sneller geneigd een vakantie te boeken en krabbelt de productie in de bouw weer enigszins op. Supermarkten lijken het grootste slachtoffer. Het economisch bureau van ING schat dat zij per wedstrijd zo'n 10 miljoen euro extra omzet maken. Uitschakeling zou dus tot 40 miljoen euro kunnen kosten. Onderzoeksbureau Gfk komt uit op een lager bedrag: 22 miljoen euro minder omzet. „Maar het verwijderen van oranjeversiering en het weggooien van onverkoopbare producten kost nog circa 3 miljoen euro extra”, aldus Joop Holla (Gfk). In de horeca ligt het ingewikkelder. De branche heeft het de laatste jaren zwaar en voor kleine ondernemers die veel hebben geïnvesteerd in grote tv-schermen en oranjeversiering, kan uitschakeling dus grote gevolgen hebben. Volgens ING profiteren cafés als Oranje in de race blijft: ongeveer 2 miljoen euro per wedstrijd. Restaurants verliezen juist relatief gezien wat meer omzet door de vele thuiskijkers. Het inschatten van de kosten voor de detailhandel is nog moeilijker. Als Nederland de halve finale behaalt, verwacht brancheorganisatie Detailhandel Nederland een totale extra omzet van 140 miljoen euro (inclusief supermarkten). Over de kosten bij vroegtijdige uitschakeling durft de organisatie echter geen uitspraken te doen. Gfk verwacht dat tijdens het hele EK zo'n 40.000 televisietoestellen meer worden verkocht, goed voor zo'n 32 miljoen euro extra omzet. Op basis van eerdere jaren denkt Gfk niettemin dat veel mensen pas overgaan tot een nieuwe tv als Nederland de poulefase heeft doorstaan. ING meent juist dat de meeste mensen hun nieuwe tv kopen voor het toermooi begint. Bron de Telegraaf "Before you judge someone, walk a mile in his shoes. When he realises it, you are a mile away and you have his shoes. ![]() חיים הם יותר מאשר רק גוף ![]() |
||||||||
|
06-13-2012, 11:09 PM
Bericht: #2
|
||||||||
|
||||||||
RE: Verlies Oranje kost ondernemers miljoenen
Ook wij balen van Oranje!
We treat them in the same way. Those who kill our women and innocent, we kill their women and innocent, until they refrain. - Osama bin Laden |
||||||||
|
06-13-2012, 11:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-13-2012 om 11:14 PM door aquarius.)
Bericht: #3
|
||||||||
|
||||||||
Ach Oranje stelt niets meer voor wij zijn geen oranje meer.. wij zijn nu europeanen, en Brussel regeert, dus waar hebben we het over
eerst het eurovisie songfestival een groot fiasco en nu het EK voetbal (waarbij ik mijn vraagtekens heb over het eurovisie? waarom doen hier eigenlijk landen aan mee die niet europees zijn? dat snap ik ook niet met het EK (is Rusland nu ook een europees land? ik moet toch echt een paspoort hebben als ik daar heen wil met mijn europese ID kom ik de grens niet over) of ben ik nu gek? Stop letting people who do so little for you control so much of your mind, feelings and emotions. {Will Smith} |
||||||||
|
06-14-2012, 12:16 AM
Bericht: #4
|
||||||||
|
||||||||
Het kost geen miljoenen, het levert alleen geen miljoenen op.
"Don't get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend." - Bruce Lee |
||||||||
|
06-14-2012, 09:56 AM
Bericht: #5
|
||||||||
|
||||||||
(06-13-2012 11:11 PM)aquarius schreef: Ach Oranje stelt niets meer voor wij zijn geen oranje meer.. wij zijn nu europeanen, en Brussel regeert, dus waar hebben we het over De EK wordt gehouden in de Oekraine, niet in Rusland. Volgens mij valt de Oekraine onder de EU? Wikipedia Only two things are infinite. The universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe. (Albert Einstein)
|
||||||||
|
06-14-2012, 10:55 AM
Bericht: #6
|
||||||||
|
||||||||
De EU is niet europa he..
"Don't get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend." - Bruce Lee |
||||||||
|
06-14-2012, 12:27 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-14-2012 om 12:34 PM door ddww.)
Bericht: #7
|
||||||||
|
||||||||
(06-14-2012 10:55 AM)Vrillon schreef: De EU is niet europa he.. De Oekraine is idd geen lid van de EU, maar ligt wel in Europa, al zijn de onderhandelingen wel in gang gezet. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AF...opese_Unie Maar goed, on-topic maar weer
Only two things are infinite. The universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe. (Albert Einstein)
|
||||||||
|
06-14-2012, 12:41 PM
Bericht: #8
|
||||||||
|
||||||||
Mag Rusland eigenlijk ook aan de asian cup meedoen?
||||||||
|
06-14-2012, 02:19 PM
Bericht: #9
|
||||||||
|
||||||||
(06-14-2012 12:41 PM)Vrillon schreef: Mag Rusland eigenlijk ook aan de asian cup meedoen? Hmm dat is een goede vraag Ik denk dat ze daar alleen aan mee mogen doen als ze beslissen niet met het ek mee te doen,Maar ik verwacht niet dat ze dat doen
Bilderbergjes zijn mietjes. |
||||||||
Gebruikers die deze discussie lezen:
1 gast(en)
1 gast(en)
Naar bovenNaar inhoud

![[Afbeelding: UrubinAn2_zps813da333.gif~original]](http://i1113.photobucket.com/albums/k517/TheGray61/Eigen-zooi/UrubinAn2_zps813da333.gif~original)

![[-]](images/thecure/collapse.gif)