Ook Obama voor homohuwelijk
|
05-09-2012, 11:04 PM
Bericht: #1
|
||||||||
|
||||||||
WASHINGTON - Barack Obama heeft zich als eerste Amerikaanse president in de geschiedenis uitgesproken vóór het homohuwelijk. In een televisie-interview met nieuwszender ABC zei Obama dat het homohuwelijk wat hem betreft legaal moet worden. Hij verwees daarbij onder andere naar het Amerikaanse leger, waar homoseksualiteit sinds kort bespreekbaar is, maar waar veel homoseksuele soldaten zich nog steeds beperkt voelen omdat ze niet kunnen trouwen met hun partner. Obama is naar eigen zeggen tot zijn standpunt gekomen na “vele gesprekken door de jaren heen met familie, vrienden, buren en mensen uit mijn eigen staf die een monogame stabiele relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht en die samen kinderen opvoeden. Daardoor is het voor mij persoonlijk van belang om openlijk uit te spreken dat ik vind dat koppels van hetzelfde geslacht moeten kunnen trouwen.” Hij voegde daar wel aan toe dat het aan de Amerikaanse staten is erover te beslissen. Het homohuwelijk is een heet hangijzer in de Verenigde Staten. In eerdere jaren zei Obama nog tegen huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht te zijn. Het conservatieve FOXNews reageerde op de ommezwaai van vandaag door te stellen dat Obama hiermee "het huwelijk de oorloog verklaart". Volgens verschillende Amerikaanse media moest de president zich er deze week wel over uitspreken. Zijn vicepresident Joe Biden zei een paar dagen geleden voor het homohuwelijk te zijn. Later zei een topambtenaar in zijn regering ook voor te zijn. Zijn steun aan het homohuwelijk trekt mogelijk meer kiezers naar zijn kamp, voor de verkiezingen in november. Een groot deel van zijn achterban is er voorstander van. Een belangrijk deel van de mensen die geld voor zijn campagne bij elkaar sprokkelen, is homo of lesbisch. Bron de Telegraaf Wat je al niet doet voor de verkiezingen
"Today's theories shape tomorrow's reality" and "tomorrow's standard of living will depend on the success of today's theories". by Jan Pajak חיים הם יותר מאשר רק גוף ![]() |
||||||||
|
05-09-2012, 11:54 PM
Bericht: #2
|
||||||||
|
||||||||
RE: Ook Obama voor homohuwelijk
Is Ron Paul toch ook dus wat maakt het uit.
"Don't get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend." - Bruce Lee |
||||||||
|
05-10-2012, 08:55 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-10-2012 om 08:55 AM door Arminius.)
Bericht: #3
|
||||||||
|
||||||||
Ron Paul is weer tegen abortus. En voor wapenbezit.
“Reality exists in the human mind, and nowhere else.” ― George Orwell, 1984 |
||||||||
|
05-10-2012, 02:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-10-2012 om 02:17 PM door Vrillon.)
Bericht: #4
|
||||||||
|
||||||||
(05-10-2012 08:55 AM)Arminius schreef: Ron Paul is weer tegen abortus. En voor wapenbezit. Ron Paul is persoonlijk tegen abortus, maar hij vind dat de overheid zich daar niet mee moet bemoeien. Dus als jij een abortus wil kan dat gewoon. En wat mij betreft is het enige wat er mis is met wapenbezit dat sommige lui het dan nodig vinden om op vogels en dergelijke te schieten, terwijl het voor zelfbescherming is. Citaat:In his latest essay Ron Paul addresses the issue of gun control. When the government makes guns illegal, only criminals – and the government itself – will own firearms. The result is less freedom and less safety for everyone else, i.e. law-abiding citizens.http://www.ronpaul.com/2008-12-09/ron-pa...n-control/ "Don't get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend." - Bruce Lee |
||||||||
|
05-10-2012, 02:21 PM
Bericht: #5
|
||||||||
|
||||||||
Citaat:Dus als jij een abortus wil kan dat gewoon. maar ik ben helemaal niet zwanger.
||||||||
|
05-10-2012, 02:24 PM
Bericht: #6
|
||||||||
|
||||||||
(05-10-2012 02:21 PM)Arminius schreef:Citaat:Dus als jij een abortus wil kan dat gewoon. Ben je nou alweer aan de pil Arminius? ![]() Zo komt het er nooit van...
Beter een vijand die er openlijk voor uitkomt dat hij je haat, Dan een vriend die je in het geheim omlaag haalt. |
||||||||
|
05-10-2012, 02:52 PM
Bericht: #7
|
||||||||
|
||||||||
Dit kan ook heel negatief uit gaan pakken voor Obama. In de zogenaamde "swing-states" kan deze uitspraak hem duur komen te staan doordat hij die nu kan gaan verliezen. Het homohuwlijk is een te groot issue bij veel amerikanen. Daarnaast, de mensen die voor het homohuwlijk zijn, heeft hij al voor de uitspraak in zijn kamp zitten; die stemmen had hij bijna allemaal al.
Zal mij niet verbazen als deze uitspraak grote gevolgen kan gaan hebben... Mine honour is my life; both grow in one; take honour from me and my life is done. The dead cannot cry out for justice; it is a duty of the living to do so for them. |
||||||||
|
05-10-2012, 03:52 PM
Bericht: #8
|
||||||||
|
||||||||
Ach, ik ga nog veel verder. Ikl vind dat een huwelijk tussen een mens en een dier ook moet kunnen.
||||||||
|
05-10-2012, 04:10 PM
Bericht: #9
|
||||||||
|
||||||||
(05-10-2012 03:52 PM)Arminius schreef: Ach, ik ga nog veel verder. Ikl vind dat een huwelijk tussen een mens en een dier ook moet kunnen. In principe moet dat kunnen, maar ik ben tegen gedwongen huwelijken, een dier weet uberhaupt niet wat er gaande is en als dat zo was weet je niet of hij ja zegt of niet. etc. etc. je begrijpt wat ik bedoel. "Don't get set into one form, adapt it and build your own, and let it grow, be like water. Empty your mind, be formless, shapeless — like water. Now you put water in a cup, it becomes the cup; You put water into a bottle it becomes the bottle; You put it in a teapot it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend." - Bruce Lee |
||||||||
|
05-10-2012, 04:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-10-2012 om 04:16 PM door Arminius.)
Bericht: #10
|
||||||||
|
||||||||
||||||||
Gebruikers die deze discussie lezen:
1 gast(en)
1 gast(en)
Naar bovenNaar inhoud

![[Afbeelding: GovernmentStupidQuestion_zpsa575baee.gif]](http://i1113.photobucket.com/albums/k517/TheGray61/GovernmentStupidQuestion_zpsa575baee.gif)

![[-]](images/thecure/collapse.gif)

![[Afbeelding: divorce_title.gif]](http://www.marryyourpet.com/images/divorce_title.gif)