Nieuwe bijstandswet raakt duizenden
|
03-03-2012, 10:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-03-2012 om 10:46 PM door TheGray.)
Bericht: #1
|
||||||||
|
||||||||
Een op de vijf mensen met een uitkering gaat de veranderingen in de Wet Werk en Bijstand voelen in de portemonnee. In totaal gaat het om ongeveer zestigduizend mensen in heel Nederland. Dat meldt de NOS zaterdag na een rondgang langs de grote steden. De nieuwe wet gaat op 1 juli voor iedereen in en is bedoeld om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Vooral de regels over het gezinsinkomen zouden gevolgen hebben voor mensen met een uitkering. Straks wordt het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering afgetrokken. De bedoeling is dat gemeenten bij bijstandsgerechtigden het inkomen van alle gezinsleden bij elkaar gaan optellen, waarna het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering wordt afgetrokken. De gemeenten vrezen dat dit ertoe leidt dat werkende kinderen vroeg het huis uitgaan. Ook zijn gemeenten bang voor fraude met valse adressen. aldus nd.nl Hoe stom kun je het bedenken dit gaat alleen maar meer geld kosten let maar op
"Today's theories shape tomorrow's reality" and "tomorrow's standard of living will depend on the success of today's theories". by Jan Pajak חיים הם יותר מאשר רק גוף ![]() |
||||||||
|
03-03-2012, 11:58 PM
Bericht: #2
|
||||||||
|
||||||||
RE: Nieuwe bijstandswet raakt duizenden
Helemaal waar.
Dit is weer typisch 1000 euro bezuinigen per gezin en 2500 euro uitgeven voor de handhaving. Ach ja wat verwacht je van politici die om een land met giga schulden te redden nog extremere leningen verstrekken en dan ook nog verwachten dat het land deze kan terugbetalen ![]() Tot zover de acties van deze briljantinos in een maatpak: wanbetalers in de zorg: Hard aanpakken met een boete er bovenop alsof ze dat wel kunnen betalen. Bezuinigen op uitkeringen wat een veelvoud van de bezuinigingen aan handhaving veroorzaakt. Alles kapot bezuinigen en dan geschokt zijn als de koopkracht achteruit gaat, de economie achteruit holt en de consument de hand op de knip houdt. Ik wil geloof ik niet weten waar deze randdebielen economie gestudeerd hebben
Gewoon Linux draaien dan is er niets aan de hand
. |
||||||||
|
03-04-2012, 09:37 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-04-2012 om 10:01 AM door Arminius.)
Bericht: #3
|
||||||||
|
||||||||
Sorry, maar ik vind het een prima plan!
Werkend kind kost ouders hun uitkering Dat blijkt uit conceptplannen die in het bezit zijn van de Volkskrant. In het regeerakkoord kondigde het kabinet-Rutte al aan dat de partnertoets in de bijstand wordt vervangen door een inkomenstoets van het huishouden. Zo hoopt het kabinet te bezuinigen en meer mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Dit betekent dat je voortaan niet meer als individu een uitkering aanvraagt, maar als huishouden. Heeft het gezin meer dan 1.300 euro netto per maand te besteden, dan komt geen enkel gezinslid in aanmerking voor de bijstand. Als het gezin minder te besteden heeft, dan wel. Krantenbezorger Uitgezonderd zijn in principe de inkomsten van studerende kinderen en minderjarige kinderen. Werkt de 16-jarige zoon 's ochtends als krantenbezorger, dan worden deze inkomsten ook niet meegeteld. Maar als het minderjarige kind bijvoorbeeld een succesvolle website runt en daar veel mee verdient, weer wel. Door de maatregel gaan de bijstandsgezinnen er tussen de 500 en 800 euro op achteruit, aldus de rekenvoorbeelden die in het document worden genoemd. De nieuwe regels moeten vanaf 2012 ingaan. In een reactie zegt staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Paul de Krom (VVD) dat hij met de huishoudtoets een stapeling van uitkeringen achter één voordeur wil tegengaan. Nu is het nog zo dat elk gezinslid apart een eigen uitkering krijgt. Overigens denkt de staatssecretaris dat minder mensen in de problemen komen, omdat geld is uitgetrokken om schrijnende gevallen te ontzien. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieu...ring.dhtml “Reality exists in the human mind, and nowhere else.” ― George Orwell, 1984 |
||||||||
|
03-04-2012, 10:50 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-04-2012 om 10:59 AM door Geel Kristal Ster.)
Bericht: #4
|
||||||||
|
||||||||
Hmmm, goei voorbeeldje van gezinsplanning, als dat ingaat hoe wordt dan de medische onkosten geregeld ?
als een uitkering niet langer meer individueel is, een uitkering is enkel nog hopelijk volledig in beschikking van alleenstaanden/ongehuwden ? Ik maak alleen uit het bericht uit, per inwonende/alleenstaande meerderjarige zelfde domiciliëring een individuele uitkering onmogelijk is en naar het werkelijke inkomen wordt gezien, bvb 1 gezin met vijf, vader, moeder, een tweelingsdochter (15) en een zoon van 32 Vader werkt al pak al 25 jaar bij deze bedrijf, moeder heeft bijstand (huismoeder dus), tweelingdochters zijn studerende, de zoon werkt al vijf jaar bij dit bedrijf maar woont nog in bij ouders. Dus vader en zoon verdienen zogenaamd netto samen 2000 euro, de bijstand van moeder daalt dus omdat het netto besteedbaar inkomen ruim voldoende is indien rekening houdend met andere afschrijvingen zoals hypotheek, lening enzovoorts Ach, zo erg klinkt het ook weer niet, het knopje bezuiniging past dan ook in het plan een soort gezinsbijpassende structurele maatregel toe te passen, niet alleen de overheid moet de moeite doen maar ook het gezin al is bureaucratie wel een gevaarlijke eisende partij binnen dat plan ! GKS Steek je eigen licht eens aan !! -- Ik ben niet geboren om beperkt te zijn maar om mijn ware potentieel te vinden !! |
||||||||
|
03-05-2012, 10:07 AM
Bericht: #5
|
||||||||
|
||||||||
(03-03-2012 10:44 PM)TheGray schreef: Nieuwe bijstandswet raakt duizenden'Kas voor WW-uitkering is leeg' Voordat iemand domme antwoorden gaat geven: er zijn dus allemaal luie mensen in dit land die het vertikken om 10 bijbanen te nemen ? Die mensen hebben het allemaal aan zichzelf te danken ? De WW valt nog niet onder de bijstand. Maar ik kan me voorstellen dat het werknemersdeel weer ingevoerd gaat worden en de uitkering omlaag naar 50 procent. Dit betekent dus dat je een beroep moet doen op de bijstand en dat dan wel de huishoudtoets wordt toegepast en dat het antwoord dan NEE is. Als er dus een werkend kind in huis is. Als ik de situatie hier vergelijkbaar. F. heeft Wajong en die telt nog niet mee. Wordt bijna 22. En betaalt alleen zijn Mobiele telefoonrekening die steeds uit de klauwen loopt. Tot 360 euro in december. Nieuw en duurder abonnement afgesloten met een nieuwe iphone (gekocht). Een zorgverzekering heeft die niet nodig. Die konden ze te pas en te onpas afschrijven waardoor die nu verzekert is bij CVZ die hij ook niet betaald. Hij meldt zich aan bij de schuldhulpverlening en denkt daarmee dat zijn problemen weer opgelost zijn, want die regelt immers alles. Want hij kan immers niet betalen. Zo schoot ons kostgeld er in december bij in. En vorige maand werd die weer gebeld door het inkassoburo van zijn vorige verzekeraar: Nu betalen of we komen het huis leeghalen. Ik zat net op mijn werk. Het ging maar om 350 euro. 300 euro van een erfenis via zijn vader gekregen, zei die. Dus hij betalen, maar we konden weer fluiten naar ons achterstallige kostgeld. Want wij hebben immers geld zat. En zo gaat dat al 2 jaar. Hij heeft al 150 euro kado gehad. Ook heeft die nog een bankschuld die achter z'n vodden zit. Hij kan belasting terug krijgen, maar laat dat iedere keer achterwege. Hij maakt alles kwijt. Probleem is dat hij ook zeer slechtziend is geworden. Dus hij kan zijn post ook niet meer lezen. Wel als die zou willen. Dus ben ik zo brutaal geweest. Nou, het zal waarschijnlijk niemand verbazen maar de honden lusten hier nog geen kappie van. Boetes en heffingen. Nu zit het CJIB achter hem aan en ik weet al hoe dat eindigt. Ik weet wat mijn rechten zijn. Ze mogen niks mee nemen zonder bewijs. Maar mijn vrouw, met PTSS, hebben ze al op stang gejaagd. Hierdoor staat mijn relatie nog meer onder druk door zo'n kut kind. Ik kan die gozer wel vermoorden. Inmiddels woont die hier legaal. Ik had geen andere keus. Hij helpt echt alles naar de klote, want hij accepteert van niemand hulp. Ik heb hem zo ver gekregen dat die naar formulierenbrigade is geweest. En dat is het! Hij kan zich niet eens aanmelden bij de schuldhulp. Want er komen geen afschriften van de ING en ook geen uittreksel van de BKR. Hij zegt gewoon dat die niet meer kostgeld kan betalen. Ja, nogal wiedes als je eerst alles opmaakt en vervolgens weer moet lenen. Mijn vrouw is ook zo gek. Ach, het is maar 5 euro. Ja, hij laat niks en wij vrijwel alles. Nu is ze de 14de jarig en ik ben benieuwd. Hij 20 mei, maar dan pak ik hem terug. Zo begint het dus. En zo gaat het al 2 jaar. Hij kan voor de rest niks. Ja, een beetje radio maken bij Radio509. Hij denkt dat hij een kans maakt bij Radio3. ![]() Het is geen Vincent Bijlo. Het leven is een hoax en zeer nietig |
||||||||
|
03-05-2012, 10:16 AM
Bericht: #6
|
||||||||
|
||||||||
(03-04-2012 10:50 AM)Geel Kristal Ster schreef: Hmmm, goei voorbeeldje van gezinsplanning, als dat ingaat hoe wordt dan de medische onkosten geregeld ? Het prikkelende is alleen dat uit onvrede het 'kind' van 32 genoodzaakt is het huis te verlaten omdat die dan niet meer kan leven van een vorst. En daar is niks verkeerds aan. Ik was al 20 toen ik zelfstandig woonde, maar nog niet volwassen was. ![]() Nu zijn ze vanaf 18 zelfstandig volgens de wet, maar de meesten kunnen hun eigen kont niet eens wassen. Onze F. (uit vorig huwelijk) heeft HAVO afgemaakt in Speciaal Onderwijs (dat is dus flinkgematst want HAVO is echt niet meer zo hoog) maar hij kan eigenlijk niet werken en rust op zijn WAjong uitkering. Hij moet gedwongen worden zelfstandig, wel met hulp, te gaan wonen. Maar hier hoeft die niks te doen en wil die niks doen. Hij zorgt alleen een beetje voor zijn cavia. En zelfs een grote prullenbak kan die niet vinden. Maar dat schijnt normaal te zijn een zolderkamer (in dit geval) als vuilnisbelt. Nou maak ik mij meer zorgen om mijn vrouw, maar alles schijnt hopeloos te zijn. En dan dat probleem er ook nog bij. Hij is nog 2 jaar bij zijn vader geweest. Die is hertrouwt. Ja, en die zien gewoon. Dus daar viel die door de mand. Lag natuurlijk aan die vrouw. ![]() Nu moet alles gaan zoals hij wil en klautert mijn vrouw wat vaker de trappen op. En dan nog die herrie, want doof wordt die ook al. Als het nou nog een beetje mijn muziek was. Het leven is een hoax en zeer nietig |
||||||||
|
03-05-2012, 10:30 AM
Bericht: #7
|
||||||||
|
||||||||
Persoonlijk vind ik er niks verkeerds aan dat het inkomen van andere gezinsleden ook wordt meegeteld. Toen mijn zoon 16 was en een baantje had gevonden moest hij ook meebetalen in de vorm van kostgeld. Zo leren jongeren dat niet alles gratis is. Ik zou het van de gekke vinden als je kinderen hebt die fultime werken en niets bijdragen in de kosten. Bijstand is in eerste instantie bedoelt voor mensen die niets hebben, en ook geen kans hebben op de arbeidsmarkt of niet kunnen werken. Ik vind zowiezo dat je ook wel wat terug mag doen voor die centen die je krijgt. Desnoods vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis. Waarom denk je dat NL zo aantrekkelijk is voor mensen uit het buitenland? Je hoeft hier je hand maar op te houden en je krijgt een uitkering. Voor die mensen is NL een paradijs op aarde.
“Reality exists in the human mind, and nowhere else.” ― George Orwell, 1984 |
||||||||
|
03-05-2012, 11:20 AM
Bericht: #8
|
||||||||
|
||||||||
(03-05-2012 10:30 AM)Arminius schreef: Persoonlijk vind ik er niks verkeerds aan dat het inkomen van andere gezinsleden ook wordt meegeteld. Toen mijn zoon 16 was en een baantje had gevonden moest hij ook meebetalen in de vorm van kostgeld. Zo leren jongeren dat niet alles gratis is. Ik zou het van de gekke vinden als je kinderen hebt die fultime werken en niets bijdragen in de kosten. Bijstand is in eerste instantie bedoelt voor mensen die niets hebben, en ook geen kans hebben op de arbeidsmarkt of niet kunnen werken. Ik vind zowiezo dat je ook wel wat terug mag doen voor die centen die je krijgt. Desnoods vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis. Waarom denk je dat NL zo aantrekkelijk is voor mensen uit het buitenland? Je hoeft hier je hand maar op te houden en je krijgt een uitkering. Voor die mensen is NL een paradijs op aarde. Ik ben jarenlang vrijwilliger in een buurthuis in Rotterdam. Uiteindelijk via de banenpool er uitgewerkt in 2003. Ik werd ziek wat later diabetes bleek te zijn. Er moesten 2 rechters aan te pas komen. Nadien nooit meer wat gehoord. Geen dankjewel niks. En dat allemaal door een verhuizing, huwelijk en slopende diabetes verschijnselen. Eerste proces wel gewonnen, maar als dank toch geen WW van het UWV en daarna nog een veroordeling wegens een "bedreigende" email aan het adres van de Werkstad konsulent. En dan te bedenken dat ik zelf ook nog eens zieken liep te vervangen en steeds klaar stond. Ik loop dus niet zo hard meer. Heb mezelf gestraft. Een ID-baan is het dus nooit geworden. Ik moest ook kostgeld betalen en voor die tijd best veel. Mijn vrouw, met handicap, woonde op een gegeven moment in bij mensen en betaalde 500 gulden later na een verhuizing van die mensen 600 gulden bij diezelfde mensen en daar kreeg ze niet eens voor te eten en ze mocht nog oppassen ook. Als die mensen niet thuis waren mocht ze er niet in. Ze kreeg dus geen sleutel. En zij wilde dat F. geen kostgeld betaalde. We zijn nu duurder uit nu hij weer terug is. De energierekening was al meteen 50 euro meer wat ik goed had ingeschat. Na de eindnota kwam er nog een verhoging van 15 euro. Hij heeft nog steeds werkelijk geen idee van wat alles precies kost. Maar natuurlijk wel met geld smijten en lenen bij vrienden. Nee, zoveel vrienden heeft die niet. Er komt er eigenlijk maar eentje hier. En die slaapt wel eens hier. Kost niks extra's, denkt die. Het leven is een hoax en zeer nietig |
||||||||
|
03-05-2012, 11:59 AM
Bericht: #9
|
||||||||
|
||||||||
(03-04-2012 09:37 AM)Arminius schreef: Sorry, maar ik vind het een prima plan!En dan ook nog dit weer: Huishouden meer kwijt aan energie Wat weer aangeeft hoe duur het allemaal geworden is, terwijl de inkomsten voor veel mensen nauwelijks stegen. En de energiebelasting was natuurlijk ook weer duurder geworden. Het is gewoon de zoveelste melkkoe van de ®overheid. Ze hebben er alleen maar belang bij dat de olieprijs blijft stijgen. Het leven is een hoax en zeer nietig |
||||||||
|
04-28-2012, 11:49 AM
Bericht: #10
|
||||||||
|
||||||||
SP: schors huishoudtoets in alle gemeenten
DEN HAAG (ANP) – De SP wil snel weten of alle Nederlandse gemeenten mogen stoppen met het voorbereiden van de invoering van de huishoudtoets voor gezinnen in de bijstand. Tweede Kamerlid Sadet Karabulut heeft staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) zaterdag gevraagd om een brief met uitleg over de kwestie. De vier grote steden - Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht - hebben de voorbereidingen vrijdag al met onmiddellijke ingang opgeschort. Dat gebeurde in overleg met het ministerie. In het begrotingsakkoord dat door VVD en CDA met D66, GroenLinks en ChristenUnie is overeengekomen staat dat de nieuwe toets op het inkomen van gezinnen in de bijstand wordt teruggedraaid. http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/sp_...bled=false “Reality exists in the human mind, and nowhere else.” ― George Orwell, 1984 |
||||||||
Gebruikers die deze discussie lezen:
Naar bovenNaar inhoud

dit gaat alleen maar meer geld kosten let maar op
![[Afbeelding: GovernmentStupidQuestion_zpsa575baee.gif]](http://i1113.photobucket.com/albums/k517/TheGray61/GovernmentStupidQuestion_zpsa575baee.gif)

![[-]](images/thecure/collapse.gif)
.